array:29 [
  "PARTY_TYPE" => "PUBLISHER"
  "PARTY_ID" => 16187
  "CREATION_DATE" => "2022-07-12 00:00:00"
  "LAST_MODIFIED" => "2022-07-12 00:00:00"
  "PARTY_NAME" => "Εκδόσεις Ιστίο"
  "PIID_STATUS" => "ACTIVE"
  "SOURCE" => null
  "PUBLISHING_GROUP_ID" => null
  "BIO_NOTE" => null
  "COUNTRY" => "GR"
  "RLTS" => null
  "LOGO" => null
  "WEB_VIEW" => null
  "WEB_SERVICE_URL" => null
  "SIZE" => "S"
  "LAST_CATALOG_UPD" => null
  "COMMENT" => null
  "OSDEL_CONTACT_PERSON" => 10
  "BOOKSTORE" => null
  "ESHOP" => null
  "imprints" => array:1 [
    "Εκδόσεις Ιστίο" => 3
  ]
  "categories" => array:4 [
    "Τέχνες" => 3
    "Δοκίμια" => 1
    "Οικονομικά και επιχειρήσεις" => 1
    "Πολιτικές επιστήμες & διακυβέρνηση" => 1
  ]
  "pub_dates" => array:6 [
    2015 => 1
    2016 => 1
    2017 => 0
    2018 => 0
    2019 => 0
    2020 => 1
  ]
  "recent_books" => array:3 [
    0 => SolrObject {#487
      +"product_id": "1293539"
      +"translated": "false"
      +"publishing_status": "Κυκλοφορεί"
      +"last_update": "2022-07-22T11:59:49Z"
      +"product_status": true
      +"lcx": false
      +"add_product_ts": "2022-07-21T10:50:47Z"
      +"product_form_id": "BC"
      +"product_form": "Χαρτόδετο"
      +"product_kind": "Βιβλίο"
      +"pub_id": "16187"
      +"pub_name": "Εκδόσεις Ιστίο"
      +"imprint": "Εκδόσεις Ιστίο"
      +"pages": 110
      +"distinctive_title": "Το σινεμά της ελεύθερης ζωής"
      +"thema_code": array:2 [
        0 => "ATF"
        1 => "JPV"
      ]
      +"classification_main": "Ταινίες, κινηματογράφος"
      +"classification": array:2 [
        0 => "Ταινίες, κινηματογράφος"
        1 => "Πολιτικός έλεγχος και ελευθερίες"
      ]
      +"category_main": "Τέχνες"
      +"category": array:2 [
        0 => "Τέχνες"
        1 => "Πολιτικές επιστήμες & διακυβέρνηση"
      ]
      +"language": array:1 [
        0 => "Ελληνική, Νέα"
      ]
      +"city": "Αθήνα"
      +"pub_year": 2020
      +"gtin13": "9786188192621"
      +"prefix": "978-618-81926"
      +"isbn13": "978-618-81926-2-1"
      +"contr_id": array:1 [
        0 => "1083906"
      ]
      +"contr_name": array:1 [
        0 => "Παππάς, Νίκος, 1906-1997"
      ]
      +"contr_id_role": array:1 [
        0 => "1083906_A01"
      ]
      +"contr_id_tab": array:1 [
        0 => "1083906_a"
      ]
      +"contr_role": array:1 [
        0 => "Συγγραφέας"
      ]
      +"contr_denoms": array:1 [
        0 => "Παππάς, Νίκος, 1906-1997"
      ]
      +"price": 10.6
      +"vat": 6.0
      +"price_type": "Προτεινόμενη ΛΤ με ΦΠΑ"
      +"cover": "https://bookpoint.gr/images/books/1293539"
      +"description": "<br/>«Να Ζήσεις Ελεύθερος!» είναι ίσως η ωραιότερη ευχή που μπορεί να δοθεί σε άνθρωπο. Ελεύθερος από εμμονές, δόγματα, φοβίες, από την ύλη, ελεύθερος από την παθητικότητα της ελπίδας, ελεύθερος από το μίσος, τον φθόνο, τις εξαρτήσεις, τον φόβο της αποτυχίας. Η ελευθερία είναι μία κατάσταση και πρόκειται για αποτέλεσμα της διαδικασίας της απελευθέρωσης, που πολλές φορές μπορεί να είναι απρόσμενο. Σαν την έκπληξη του Γιάννη Αγιάννη στους 'Αθλίους' του Βίκτορος Ουγκό, τη στιγμή που ο ιερέας Μυριήλ όχι μόνο δεν τον κατηγορεί για τα ασημικά που του έκλεψε, αλλά του χαρίζει και τα υπόλοιπα ζητώντας απλά να του υποσχεθεί ότι θα τα χρησιμοποιήσει για να γίνει τίμιος άνθρωπος, αποδεικνύοντας ότι μία δόση ανθρωπιάς την κατάλληλη στιγμή είναι ικανή να απελευθερώσει τον άλλο με τη δύναμή της. Σε κάποιες από τις ταινίες που αναλύονται παρακάτω οι ήρωες βιώνουν την ελευθερία ως κατάσταση και σε άλλες την απελευθέρωση ως διαδικασία με αποτέλεσμα την ελευθερία. Στην περίπτωση του πάτερ Τόλερ της ταινίας «Ακρότητες» η απελευθέρωση έρχεται ξαφνικά, μετά από σειρά λαθών. Στην ταινία «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα» η Ζυλιέτ είναι ελεύθερη από την αρχή. Στην ταινία «Ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον» η διδασκαλία της απελευθέρωσης γίνεται βήμα βήμα. Όλοι οι ήρωες που αναλύονται βιώνουν μία σχέση με την έννοια της ελευθερίας με όμορφο τρόπο, όπως πολύ σπάνια παρατηρείται στο σινεμά. Στο παρόν βιβλίο επιχειρείται να αναδειχθούν αυτοί οι χαρακτήρες με τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά και μαζί τους να δούμε τις συγκεκριμένες ταινίες σε βάθος. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το κείμενο «Ο Τεντέν στη χώρα των Σοβιέτ» το οποίο είναι βασισμένο στο ομότιτλο κόμικ και όχι σε κινηματογραφική παραγωγή, αλλά επεξεργάζεται όμοια νοητικά σχήματα. Οι καλές ταινίες κοιτάζουν προς τα έξω, σε εμάς που ανυπομονούμε να παραλάβουμε τη σκυτάλη. Σε κάθε ταινία που παρουσιάζεται στο παρόν βιβλίο επιχειρείται και μία βουτιά στην πολυπλοκότητα που απαιτείται για τη δημιουργία ενός κινηματογραφικού αριστουργήματος. Είναι εύκολο να δημιουργήσεις χαρακτήρες που διεκπεραιώνουν μία υπόθεση, αλλά είναι δύσκολο να αποπνέουν ανθρωπιά και αλήθεια όταν το κάνουν. Το βάθος ανθρωπιάς ενός κινηματογραφικού ήρωα δεν διαφέρει από εκείνο ενός ανθρώπου σε έναν κόσμο όπου όλοι είμαστε φτιαγμένοι από διαδικασίες. Οι απολαυστικές στιγμές αλήθειας που συλλαμβάνονται και αναδεικνύονται στο βιβλίο πρέπει να γίνουν καταληπτές μέσω των αντιφάσεων που ενδεχομένως τις αποδυναμώνουν αντί να τις εμπλουτίζουν, αλλά είναι αναγκαίες για την επικοινωνία. Στόχος του βιβλίου είναι να διεγείρει την πρόοδο προς νέα επίπεδα κατανόησης της πραγματικότητας απέναντι στα οποία θα μοιάζει πλέον ανεπαρκές.</p>"
      +"_version_": 1833588882572050432
    }
    1 => SolrObject {#490
      +"product_id": "1293758"
      +"translated": "false"
      +"publishing_status": "Κυκλοφορεί"
      +"last_update": "2022-07-22T11:59:49Z"
      +"product_status": true
      +"lcx": false
      +"add_product_ts": "2022-07-21T10:50:47Z"
      +"product_form_id": "BC"
      +"product_form": "Χαρτόδετο"
      +"product_kind": "Βιβλίο"
      +"pub_id": "16187"
      +"pub_name": "Εκδόσεις Ιστίο"
      +"imprint": "Εκδόσεις Ιστίο"
      +"pages": 146
      +"distinctive_title": "Σινεφίλ 3 "
      +"distinctive_subtitle": "Τίτλοι τέλους"
      +"thema_code": array:2 [
        0 => "ATF"
        1 => "KNTP2"
      ]
      +"classification_main": "Ταινίες, κινηματογράφος"
      +"classification": array:2 [
        0 => "Ταινίες, κινηματογράφος"
        1 => "Μέσα ενημέρωσης και δημοσιογραφία"
      ]
      +"category_main": "Τέχνες"
      +"category": array:2 [
        0 => "Τέχνες"
        1 => "Οικονομικά και επιχειρήσεις"
      ]
      +"language": array:1 [
        0 => "Ελληνική, Νέα"
      ]
      +"city": "Αθήνα"
      +"pub_year": 2016
      +"gtin13": "9786188192614"
      +"prefix": "978-618-81926"
      +"isbn13": "978-618-81926-1-4"
      +"contr_id": array:1 [
        0 => "1083906"
      ]
      +"contr_name": array:1 [
        0 => "Παππάς, Νίκος, 1906-1997"
      ]
      +"contr_id_role": array:1 [
        0 => "1083906_A01"
      ]
      +"contr_id_tab": array:1 [
        0 => "1083906_a"
      ]
      +"contr_role": array:1 [
        0 => "Συγγραφέας"
      ]
      +"contr_denoms": array:1 [
        0 => "Παππάς, Νίκος, 1906-1997"
      ]
      +"price": 10.0
      +"vat": 6.0
      +"price_type": "Προτεινόμενη ΛΤ με ΦΠΑ"
      +"cover": "https://bookpoint.gr/images/books/1293758"
      +"description": "<br/>Η ταινία είναι κάτι απλό που δεν επιδέχεται αλλαγών. Από τη στιγμή που φτάνει στην τελική της μονταρισμένη μορφή είναι πια κάτι άψυχο. Δεν έχει σχήμα, δεν έχει έκταση, δεν διαιρείται. Καμία εσωτερική της κίνηση δεν μπορεί να αλλοιωθεί, να διεγερθεί, να αυξηθεί ή να μειωθεί. Ανάμεσα στα μέρη της δεν υπάρχουν μεταβολές, δεν υπάρχουν παράθυρα από όπου κάτι μπορεί να μπει ή να βγει. Ούτε ουσία, ούτε ιδιότητα μπορεί να εισέλθει μέσα στην ταινία, εκτός εάν την τοποθετήσουμε εμείς. Είναι κάτι το πλήρες, άρα κάτι νεκρό. Έχει όρια, όχι ως προς το αντικείμενο, αλλά τον περιορισμό της γνώσης που έχει για αυτό. Το απλό στη συνέχεια εισέρχεται στο σύνθετο νου μας. Μπορεί να αποκτήσει οντότητα μόνο μέσα στο υποκειμενικό αλλά γεμάτο φαντασία μυαλό του καθενός μας. Η ταινία σχηματίζεται με τη δημιουργία και τελειώνει με την εκμηδένιση. Η ενέργεια που παράγει τις εσωτερικές μεταβολές της είναι η όρεξη, που δεν χρειάζεται να φτάσει στο τέλος μιας ιδέας αλλά ανοίγει δρόμους και πάντοτε κάτι πετυχαίνει. Ακόμη και η πιο ασήμαντη σκέψη περικλείει ποικιλία μέσα στο περιβάλλον της. Από την άψυχη αρχικά μορφή της, η ταινία αποκτά ζωή όταν συνοδεύεται από μνήμη. Τότε βλέπουμε ότι ανταποκρίνεται σε οτιδήποτε συμβαίνει μέσα στο σύμπαν. Αλλιώς είναι μόνο ένα σύνολο πληροφοριών, κι όταν υπάρχει μεγάλο πλήθος τους δυσκολευόμαστε να διακρίνουμε το ουσιώδες. Αλλά το καταφέρνουμε όταν καταλάβουμε ότι κάθε πληροφορία έχει παρελθόν και μέλλον και κάθε ταινία είναι ένας φορέας της, δεν είναι τέλος, ούτε αρχή της. Υπό αυτό το πρίσμα είναι γεμάτη μέρη που ωθούν το ένα το άλλο κι αλληλεπιδρούν. Ένα εξασκημένο μάτι μπορεί να ανακαλύψει τα ίχνη της δράσης των προηγούμενων. Γι’ αυτό σε κάθε πληροφορία πρέπει να αναζητούμε κάτι διακεκριμένο και διακριτό. Εκεί περιέχεται μία τελειότητα, ένα εντελές, μια αυτάρκεια που την καθιστά και πηγή των εσωτερικών της ενεργειών. Επίσης, μία ταινία μπορεί να υποστεί μεταβολή που προέρχεται από μία εσωτερική διάθεση, μια λεπτομέρεια που περικλείει μία πολλαπλότητα μέσα στην ενότητα του απλού. Κάτι μεταβάλλεται και κάτι ταυτόχρονα παραμένει. Εμπεριέχει πλήθος διαθέσεων και σχέσεων ενώ αυτή παραμένει ένα πράγμα. Αυτή είναι η κάθε ιδέα που διακρίνεται από την προηγούμενη και την επόμενη κι επίσης περιλαμβάνει όλα αυτά που δεν αντιλαμβανόμαστε συνειδητά αφού είμαστε μέρος μιας ολικής αθάνατης ψυχής που βρίσκεται σε συνεχή δράση. Και πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι είναι ανεξήγητη με μηχανικούς τρόπους, με οποιαδήποτε τάση για αξιωματικοποίηση. Υπάρχουν ιδέες που δεν μπορούν να αποδειχθούν και δεν έχουν ανάγκη αποδείξεως. Καμία μέθοδος αναγωγικής λογικής δεν μπορεί να αποδείξει την αλήθεια. Το μόνο που αποδεικνύει είναι την ορθότητα της μεθόδου και τίποτα παραπάνω. Αφού λοιπόν η ταινία περιέχει πληροφορίες που πυροδοτούν την όρεξη, μπορεί να ονομαστεί ψυχή. Εφόσον η ψυχή έχει ποικιλία, μπορούμε να επινοήσουμε την πολλαπλότητά της μέσα σε οποιοδήποτε δημιούργημα, όχι μόνο σε μία ταινία. Υπάρχουν άπειρα σχήματα και κινήσεις, παρόντα και παρελθόντα που εισέρχονται στο τελικό ανάγνωσμά της. Γι’ αυτό, τον τελικό λόγο δεν τον έχουμε εμείς γιατί βρίσκεται έξω από αυτή την ακολουθία, οπότε δεν χρειάζεται να τον αναζητούμε. Δεν φτάνουμε ποτέ στην πηγή, δεν μπορούμε να καταλάβουμε τον αποχρώντα λόγο στην ολότητά του και αυτή η σκέψη θα έπρεπε να επαρκεί επειδή δεν έχει όρια και περιέχει τη μεγαλύτερη δυνατή πραγματικότητα. Μία καλή ανάγνωση ταινίας διαρκεί περισσότερο από μία βέλτιστη. Αυτό το νέο δημιούργημα δρα προς τα έξω όταν έχει τελειότητα και προς τα μέσα όταν πάσχει εφόσον είναι ατελές. Στο τέλειο βρίσκουμε στοιχεία που εξηγούν το ατελές. Το τέλειο γνωρίζει το παρελθόν και το μέλλον του ατελούς. Η τελειότητα εκφράζει όλες τις άλλες τάσεις γιατί σχετίζεται στην ουσία της δημιουργίας της με αυτές.</p>"
      +"_version_": 1833588864104529920
    }
    2 => SolrObject {#491
      +"product_id": "1293835"
      +"translated": "false"
      +"publishing_status": "Κυκλοφορεί"
      +"last_update": "2022-07-22T11:59:49Z"
      +"product_status": true
      +"lcx": false
      +"add_product_ts": "2022-07-21T10:50:47Z"
      +"product_form_id": "BC"
      +"product_form": "Χαρτόδετο"
      +"product_kind": "Βιβλίο"
      +"pub_id": "16187"
      +"pub_name": "Εκδόσεις Ιστίο"
      +"imprint": "Εκδόσεις Ιστίο"
      +"pages": 150
      +"distinctive_title": "Σινεφίλ 2: ζωή σαν έργο τέχνης"
      +"thema_code": array:3 [
        0 => "ATF"
        1 => "2AHM"
        2 => "DNL"
      ]
      +"classification_main": "Ταινίες, κινηματογράφος"
      +"classification": array:3 [
        0 => "Ταινίες, κινηματογράφος"
        1 => "Νέα Ελληνικά"
        2 => "Λογοτεχνικά δοκίμια"
      ]
      +"category_main": "Τέχνες"
      +"category": array:2 [
        0 => "Τέχνες"
        1 => "Δοκίμια"
      ]
      +"language": array:1 [
        0 => "Ελληνική, Νέα"
      ]
      +"city": "Αθήνα"
      +"pub_year": 2015
      +"gtin13": "9786188192607"
      +"prefix": "978-618-81926"
      +"isbn13": "978-618-81926-0-7"
      +"contr_id": array:1 [
        0 => "1083906"
      ]
      +"contr_name": array:1 [
        0 => "Παππάς, Νίκος, 1906-1997"
      ]
      +"contr_id_role": array:1 [
        0 => "1083906_A01"
      ]
      +"contr_id_tab": array:1 [
        0 => "1083906_a"
      ]
      +"contr_role": array:1 [
        0 => "Συγγραφέας"
      ]
      +"contr_denoms": array:1 [
        0 => "Παππάς, Νίκος, 1906-1997"
      ]
      +"price": 10.6
      +"vat": 6.0
      +"price_type": "Προτεινόμενη ΛΤ με ΦΠΑ"
      +"cover": "https://bookpoint.gr/images/books/1293835"
      +"description": """
        <br/>Ο κινηματογράφος και το ντοκιμαντέρ είναι καθρέφτες για να δούμε τους εαυτούς μας μέσα από την δανεική ζωή των χαρακτήρων τους. Είτε είναι φανταστικοί είτε πραγματικοί, οι χαρακτήρες που μένουν είναι αυτοί που καταφέρνουν να γίνουν ανθρώπινοι και μαζί τους καταλαβαίνουμε ότι δεν είμαστε άτομα με προσωπικά προβλήματα, αλλά άνθρωποι με κοινά προβλήματα.<br />\n
        Στο παρόν βιβλίο οι ιδέες επαναλαμβάνονται κυκλικά. Οι ταινίες ήταν αφορμές που βοήθησαν στην καλύτερη πρόσβαση σε αυτές και τις κατέστησαν εφικτές. Τα κεφάλαια είναι ένας μόνο, και αρκετά προβληματικός, τρόπος να τακτοποιηθούν οι σκέψεις σε μία σειρά. Μέσα σε διαφορετικά κεφάλαια υπάρχουν κοινά στοιχεία που αναπαράγονται ξανά και ξανά για να εδραιωθεί η αλήθεια του νοήματος. Το κρυφό κείμενο, αυτό που καλείται να επινοήσει ο αναγνώστης, είναι απαραίτητο σε κάθε βιβλίο κι όταν το προσεγγίζουμε πολυκυκλικά αποκτά περισσότερη δύναμη αφού συνεχίζει να επιβεβαιώνεται με πολυάριθμους τρόπους. Οι αξίες έχουν την ιδιότητα να υιοθετούν τόσες διαφορετικές παραλλαγές και να κρατούν πάντοτε επαφή με την ουσία. Σε αντίθετες περιπτώσεις αναπαράγεται μόνο ένα επιφανειακό σχήμα που γρήγορα εξαφανίζεται. Στόχος του βιβλίου είναι η επικράτηση των ανθρώπινων αξιών που πρεσβεύουν ακούσια ή εκούσια όλα τα καλά έργα τέχνης, μέσω μιας λογικής, η τεχνική της οποίας προσπάθησα να μην εισβάλλει στην ουσία.<br />\n
        Όπως και στο προηγούμενο βιβλίο οι ταινίες δεν βαθμολογούνται. Καλές ή κακές, έχουν κάτι να μας πουν και το κείμενο μιλά και παίρνει θέση μόνο του. Δεν υπάρχει ανάγκη αξιολόγησης. Το μοναδικό τους κριτήριο είναι ο χρόνος.<br />\n
        Για την αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών σχετικά με τις αναφερόμενες ταινίες, έχω συμπεριλάβει σύντομη βιβλιογραφία και αλφαβητικό ευρετήριο στο τέλος του βιβλίου. Το πρώτο μέρος του κειμένου για το τριμερές ντοκιμαντέρ με τίτλο All Watched over by Machines of Loving Grace δημοσιεύτηκε και στο προηγούμενο βιβλίο μου. Το πρόσθεσα κι εδώ για να υπάρχει σε ολοκληρωμένη μορφή.<br />\n
        Θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς την αδελφή μου Ελένη Παππά για το εξώφυλλο και τα εσωτερικά σκίτσα.</p>
        """
      +"_version_": 1833588857695633408
    }
  ]
  "total_books" => 3
  "imprintString" => "Εκδόσεις Ιστίο"
  "upcoming_books_count" => 0
  "active_books_count" => 3
  "tc" => 6
]